tisdag 30 december 2014

Stay with me

Kvällen som snart når till ända, har bjudit på dans, musik och rödvin. Och emotioner. Kanske lite för mycket rödvin. Kanske lite för mycket emotioner. Blandat med minnen. Minne. Minnet.



För inte allt för länge sedan fick jag en fråga av en vän och svaret löd att jag nog aldrig kommer gifta mig igen. Vännen tyckte det lät sorgligt, men det tycker inte jag. Allt har sin tid på något sätt. Men det finns en sång. Så fin. Den suddar bort det som kan benämnas tvivel. För ja, bakom spel och drag, så finns det något att älska. Så mycket mer. För alltid. Den som sjunger det eller menar det kan jag tänka mig att gifta mig med. Så ljuvligt det skulle vara.

I didn't mean to cause you pain
I didn't mean to cause you trouble
I never meant in any way
To be a weight on your mind

And all this time I've been so goddamn stubborn
All this time
So selfish and unkind

Stay with me, stay with me
Stay with me, stay with me
What in the world could make me feel so real?
Only you can make my life worth living

All this time I've been afraid
That you would see through me
That beneath the tricks and traits
There would be nothing to love

And no one has ever
Reached so deep into me
No one has taken me
So high above

Stay with me, stay with me
Stay with me, stay with me
What in the world could make me feel so real?
Only you can make my life worth living

And it's cold outside
And I'm on the streets tonight
If this pain is just an illusion
Will you show me what's real tonight?

Oohh
Stay with me, stay with me
Stay with me, stay with me
What in the world could make me feel so real?
Only you can make my life worth living
Oh, stay with me

Lyssna på The Ark - Stay with meThe Ark - Stay with me



Och vi skulle skåla i champagne. Med min blomsterkrans i håret och den ljusa sommarklänningen. Med solen som skiner på oss. Med solen som som skiner i vårt inre. Som en ljuslåga. Och jag har sett hur dina ögon skulle lysa. Du vet precis på vilken plats, eller hur?






Du har säkert redan somnat för denna dag. Godnatt min skatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar