lördag 27 december 2014

Saknad

Jag har en lista som jag namngett efter dess essentiella innehåll. Listan heter "Viktiga människor att sakna". Den finns endast i mitt hjärta. Det är människor som jag önskar var hos mig, dessa dagar på året. Och i den bästa av världar hade de varit det. Kanske blir det annorlunda någon gång. Kanske inte. En gång uttryckte någon ord, så berörande:  Du kan älska någon mycket, men du kan aldrig älska någon så mycket som så mycket som du kan sakna honom eller henne.




Jag är dock oerhört tacksam över  de viktiga människorna som faktiskt finns omkring mig och som förgyller mitt varande som människa.
Det är vackert på något sätt att veta att hjärtat kan rymma så mycket. Så många. 
En kärleksfull tanke vandrar även till de älskade som lämnat detta jordeliv. Men de som finns i våra hjärtan lämnar väl oss aldrig riktigt?

Ser fram emot ännu en dag. En kärleksfull dag. Med några av de viktiga människorna. Och så lite snö.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar