torsdag 25 december 2014


När juldagsmorgon glimmar




Det är mörkt ute. Men att tassa upp, när alla sover, och känna fridfullheten som råder, inger en form av livskvalité hos mig. Det ger en stund att samla tankarna inför dagen som nalkas. Höra hjärtats slag i förenlighet med djupa andetag. Att låta känslor och tankar vandra fritt. Göra planer. Ge vingar åt drömmarna.



Även i år har min sambo försett mig med en skön julklapp. Det jag har på fötterna är förra årets. Han är rädd om mig. Han vill att jag alltid ska hålla mig varm. Trots att det inte ligger för honom, har han också tassat upp. Han ligger här bredvid mig, i vår sköna soffa. Med julklappen han fick av mig. Jag funderar på frukost. Jag hoppas han gör det med.

En fridfull juldag önskar jag dig. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar