fredag 26 december 2014


Talgoxarna

Baksidan av mitt hem gränsar till ett skogsparti. 

L


Som till största del består av björk. Bland träden kan jag urskilja talgoxar. Då och då landar de på gräsmattan precis utanför fönsterpartiet. När de är så nära mig  blir jag med ens säker på att det sannerligen är talgoxar. Talgoxen är ganska vanligt förekommande i Sverige. Trots det, kan jag ändå inte låta bli att förvånas över hur många som faktiskt befinner sig på gräsmattan på en och samma gång.
Vid ett vänskapligt möte för en kort tid sedan fick jag berättat för mig om talgoxens budskap. Den kommer med bekräftelse. Att det man gör är det rätta. 

Har du något djur som kommer med budskap till dig?




Nu har jag tänt ljus omkring mig. Dagens plan börjar ta form. Längtar efter familjen. Om jag skulle smyga upp och väcka dem? Ja, det är precis vad jag ska göra. Kanske ställa till med ett pusskalas innan frukosten? Jo, men absolut. Vilket myspys. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar